top of page

סיבים תזונתיים למה הם בריאים ?


מי הם בכלל הסיבים התזונתיים?

ולמה הם בכלל חשובים לנו?

סיבים הם חלקים של מזונות צמחיים שהגוף שלנו לא יכול לפרק.
הם עוברים בשלמות יחסית דרך המעי ומשם החוצה .
יש שני סוגים של סיבים - סיבים מסיסים וסיבים בלתי מסיסים .

שני הסוגים חשובים לנו לבריאות הכללית וגם בתהליך של ירידה במשקל,

למה הם חשובים לנו ?

יש להם תפקיד חשוב בהורדת כולסטרול , בעיכוב ספיגת הסוכר לדם , בהפחתת הסיכון במחלות לב והם תורמים לתחושת שובע למשך זמן ארוך .


הסיבים חשובים לא רק למבוגרים אלא גם לבריאות הילדים .


 
אחת ההשפעות הטובות של הסיבים היא דרך חיידקי המעי ,כיום יש מחקרים רבים המעידים כי צריכת מזון מעובד דל בסיבים משפיעה על חיידקי המעי וכך למעשה נוצרות לנו בגוף מחלות דלקתיות כרוניות .

הוספה לתזונה סיבים מסיסים , למעשה מדכאת השמנה ותסמינים של תיסמונת מטבולית .


לרוב הסיבים המסיסים והבלתי מסיסים מגיעים ביחד בצמחים וזו כנראה השילוב הטוב ביותר עבור המעיים שלנו .

כיום יש בשוק הרבה מאוד חברות שמציעות סוגים שונים של סיבים להוסיף למים , לא תמיד זו הדרך הטובה להשיג אותם , אנחנו זקוקים למגוון של סיבים תזונתיים וכל סוג טוב לחיידק מעיים מסויים (חיידקי מעיים טובים ).



היכן אפשר למצוא את הסיבים התזונתיים ?


ראשית הם נמצאים בפירות ובירקות ובכל הקיטניות והדגנים המלאים .

באורז לבן קמח לבן הוצאו הסיבים התזונתיים כדי לשמור על אריכות חיי המדף .

מזונות עשירים בסיבים תזונתיים הם :
שיבולת שועל, ירקות, קטניות, פירות יער, פירות הדר ופירות בכלל, קינואה, אורז אדום.

אינולין - סיב תזונתי שעושה טוב למעיים .

אינולין הוא סיב מסיס , יש חברות רבות שממליצות עליו כתוסף אולם יש מחקרים שונים המצביעים כי צריכתו כבודד לא משפרת את הבריאות , לכן כדאי לצרוך אותו דרך המזון , הוא נמצא בעיקר במזונות האילו:


בתפוח אדמה ירושלמי , אספרגוס, בצל , שום , עולש .


תכונותיו של האינולין:

  • משפר ספיגת סידן ומגנזיום

  • שיפור תפקוד מערכת החיסון של המעי

  • שיפור גדילת חיידקי המעי

  • טוב לסובלים ממחלת הקרוהן

כפי שכבר ציינתי למעלה - מערכת החיידקים במעיים שלנו עובדת כמו מערכת אקולוגית לכל דבר , ולכן כדי לשמור על האיזון העדין שלה , כדאי לאכול מזונות שמגיעים מהטבע , שלמים המכילים סיבים תזונתיים מינרלים וויטמינים ולא לנסות להפר את האיזונים העדינים .


ולכן העצה הטובה ביותר והעתיקה ביותר עדיין מקבלת תוקף - כדי להיות בריאים איכלו הרבה ירקות ירוקים , ירקות וגם פירות .

יום ללא ירקות - הוא יום מבוזבז



רוצים להתעמק :






13 צפיות

Comments


bottom of page