top of page

רק לק - עד כמה הלק מזיק לבריאות?


התרגלנו להיות במרדף מתמיד אחר טיפוח היופי , עד כדי כך אנחנו מטופחות שממש שכחנו כי קיימת אפשרות שמוצרי הטיפוח שלנו עלולים להכיל חומרים מזיקים ולא סתם מזיקים חומרים שממש עלולים לגרום לנו לנזקים בריאותיים .

כמעט בכל מוצרי הטיפוח הרגילים שאנו קונים נוכל לראות רשימת רכיבים ארוכה מאוד שלא נגמרת , הרשימה לרוב כתובה במילים שלא פשוט להבין בכלל מהם אומרים .

אז הנה דוגמה קטנה ללק שאנחנו כל כך אוהבות ומקפידות לשים .

אז מי הם החומרים החשודים בלקים שלנו ומה הם עלולים לגרום :

1. חומר בשם - TPHP או בשמו המלא Triphenyl phosphate - חומר הנמצא בכ- 3000 סוגי לק שונים , בעיקר בגווני הלק הבהירים שם נמצא בריכוז גבוה יותר מאשר בלקים הכהים , חומר זה משבש את פעילות הורמונלית ואפילו מפריע במטבוליזם , החומר נקשר להשמנה .

2. כוכב נוסף - Dibutyl Phthalate - מקנה גמישות ללק וגם מקל על המריחה , רכיב זה נאסר לשימוש באוסטרליה רעיל למע' הרבייה עלול לגרום להפרעות בתיפקודי כבד ובתיפקודי כליות , בנוסף משבש פעילות הורמונלית .

3. אחרון ולא חביב TOLUENE- נותן מראה מבריק ללק, חומר הפוגע בכליות ועלול לגרום לנזק קוגניטיבי בעוברים , אמנם במחקרים שנעשו מצאו כי יש להיחשף לכמויות גדולות של החומר כדי להינזק, זהו חומר לא סימפטי במיוחד .


לסיכום : אמנם הכמויות שאנחנו נחשפים אליהם קטנות אבל אצל המורחות המתמידות הן לאורך זמן , יש נטייה לחשוב כי לק מחזק לנו את הצפרניים וכי דרך הציפורן לא עוברים חומרים , דרך הציפורן כן עוברים חומרים מזיקים ולמעשה הלק רק נותן לנו תחושה של ציפרניים חזקות , למי שיש צפרניים הנוטות להשבר דבר ראשון יש לבדוק חסרים תזונתיים ולראות האם יש עוד סממנים אחרים שמשפיעים .

ועכשיו לחלק השיווקי :

אם באמת חשקה נפשכן להפסיק את ההשתעבדות ללקים , לדאוג כל שלושה שבועות למצוא תור אצל מניקוריסטית , יש דרך מאוד פשוטה לתחזק ציפרניים יפות וחזקות , תערובת של שמנים איכותיים יחד עם שמנים אתריים , מובטח כי תוך שבועיים תקבלו את הציפרניים שלכן חזרה , בלי שיופים בלי שיפשופים , כמו שהטבע התכוון .

בלחיצה על התמונה תוכלו לעבור לרכישת המוצר ,תערובת השמנים מכילה , שמן חוחובה, שמן ארגן ,שמן קיק, שמן שקדים , שמנים אתריים המיועדים לחיזוק הציפורניים .




קישור למחקר לא גדול שנעשה : https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0160412015300714

68 צפיות
bottom of page