top of page

איך מתמודדים עם אכילה לילית ?


אכילה לילית מוכרת לכם ?

ממה היא נובעת ואיך אפשר להימנע ממנה ?


מדוע בעצם אכילת לילה היא אחד הגורמים המשמעותיים שמונעים ממך לרדת במשקל?

המוח יודע שלא מומלץ לאכול בלילה

אבל לרוב זה הזמן היחיד שלנו להירגע מול הטלוויזיה או הזמן לסיים עבודה או סידור דחוף עד מחר

הזמן שהאדרנלין מסוף היום יורד


ואז בשעה מסוימת הרעב מתחיל להציק.

מה כדאי לעשות ומה כדאי לאכול במצבים כאלו
כך שלא נעלה במשקל, נרגיש כבדות ונכנס למעגל של אכילה לא נכונה ורגשי אשמה ?

אכילה בשעות הלילה נובעת לרוב מ:

סדר יום משובש - דילוג על ארוחות אכילה בחטף במהלך היום , או אכילה מרובה של פחמימות ומזון לא מזין , משביע או מספק , כל אלו גוררים רעב שמתנקז לשעות הערב כשסוף סוף אנחנו מגיעים הבייתה .


ואז, כשנכנסים הביתה כבר משעות אחה"צ - כשרמת הרעב כבר גבוהה, מתחילים עם הנשנושים, האכילה מהסירים , המגרות והמקרר, האכילה חסרת שליטה וחסרת ״מיקוד״ וחוסר הסדר ממשיך.

זהו מצב שיביא אותנו להרגשת ויתור:

ומאותו רגע שהתחילנו עם הנשנושים והאכילה "ליד"

נרגיש ש״אכלנו יותר מידי״ ואז אנחנו עלולים

להמשיך את הבלאגן ואפילו לוותר על ארוחת הערב המסודרת,

להעמיס פחמימות שגוררות צורך לעוד ועוד

והרעב - שעדיין קיים לאוכל מזין, יפגוש אותנו שוב בשעות הלילה היותר מאוחרות.



בנוסף - כשאוכלים לא מסודר במהלך היום

ומגיעים לערב רעבים - גם אם בחרנו לשבת לארוחה, היא לא תספק אותנו

והחסך מהיום יחייב אותנו ״פיזית״ לאכול בהעמסה,

עוד ועוד עד שנרגיש עייפות כבדה ועומס.


אז קודם כל ההמלצה - לאכול מסודר במהלך היום!

עם כמות חלבונים ראויה, פחמימות איכותיות ושומנים נאותים - לגמרי הוכח כמפחית אכילה בלילה.

מהי כמות חלבונים ראויה? כ- 1 גר' חלבון לכל ק"ג משקל גוף .

אבל קרה ו- הרעב מציק

הנה מה שאני ממליצה לאכול בלילה

שירגיע את הרעב, לא יגרום לעליית סוכר גבוהה, העמסה או אי נוחות:

1. מזונות המכילים טריפטופן כמו יוגורט פרו 20 עשיר בחלבון עם פרי .

2. לחם דל פחמימה של חברת eatsane יחד עם גבינת ריקוטה או קוטג' שהן עשירות בחלבון עם ביצים וירקות יתנו לנו ארוחה משביעה .

3. משהו מתוק - 2-3 פרוסות לחם דל פחמימה או קרקרים עשויים מפשתן עם חמאת בוטנים ומעט ריבה גם ישביעו לאורך זמן וגם יספקו את הצורך במתוק .


ממה נמנע

בארוחה זו לא נרצה לשלב מזונות שיעוררו אותנו ויכבידו על הקיבה, לכן מומלץ להימנע מארוחה עשירה בסוכרים, או פחמימות שיקפיצו לנו את האינסולין בלילה כמו קערת פסטה או אורז .


יש היום המון חברות שמייצרות מוצרים דלי פחמימה כמו , לחמים קרקרים , פיצות , ואפילו בורקסים .

חברת less&more , קיטו שף , ועוד, שווה לחפש את המוצרים שלהם בבתי טבע ובסופרים .

ואפילו לפאפא ג'ונס יש פיצות מצוינות דלות פחמימה שיכולים בהחלט לענות על הצורך של פיצה .





30 צפיות

Kommentare


bottom of page