מהם המזונות "הבריאים " שהופכים אותנו לחולים ?

טרנד הבריאות מוכר והרבה ! כל כך הרבה אנשים בשנים האחרונות פיתחו מודעות לתזונה בריאה שכמובן תעשיית המזון זיהתה את הטרנד ועל ידי פירסומות ויצירת בלבול משכנעת אותנו הרבה פעמים לרכוש מוצרים בריאים שהם למעשה מזונות בתחפושת והקשר בינם לבין בריאות רחוק מאוד.

אז איך אפשר לזהות את המזונות האילו ?

הנה כמה דוגמאות :

מיץ סחוט טיבעי בבקבוק .

מכירים את הפירסומת הידועה ? " לא עשינו כלום רק סחטנו את התפוזים ...

אז הנה מה שקורה בפועל :

בפירות יש סוכר טיבעי שמצוי בהם הסוכר הזה הוא בסדר גמור כל עוד הוא מגיע עם כל החבילה של ויטמינים מינרלים סיבים תזונתיים – בפרי הטרי .

ומה קורה כשסוחטים את הפרי ?

למעשה אנחנו משאירים את כל הסיבים התזונתים בצד גם את הפיטוכימיכלים שנמצאים בפרי ומסייעים לבריאות ונשארים רק עם המים ועם הסוכר .

אז בסחיטה ביתית נשאר גם קצת ויטמין C ועוד כמה ויטמינים .

בסחיטה תעשייתית המיץ עובר פיסטור כדי לשמור על חיי מדף ארוכים ועל ידי חימום המיץ הטרי גוזלים ממנו את שאריות הויטמינים שנשארו וכך יוצא שקיבלנו מיץ טיבעי סחוט שהוא למעשה לא פחות ממים וסוכר ואין בו כל ערך בריאותי .

מה עדיף ?

  1. אם כבר מיץ טיבעי – לסחוט לבד ( למרות שגם כאן נשארים עם הרבה סוכר)

  2. לטחון את הפירות בשלמותם ולשתות – שייקים .

  3. הכי טוב לשתות מים או תה צמחים .

ממתיקים מלאכותיים :

חושבים שאם תחסכו את הקלוריות של הסוכר בקפה תשמרו על המשקל ?

זו אחת הטעויות הכי נפוצות שאני נתקלת בהם .

ממתיקים מלאכותיים הם למעשה כימיכלים המדמים בפה תחושה של מתיקות ויש להם השפעה על ההורמונים בגוף שלנו .

כשאנחנו שותים משקה עם ממתיק מלאכותי המח מחכה למתוק והגוף מתכונן להפריש אינסולין כדי לפרק אותו , בפועל לא נכנס סוכר לדם והמח לא קיבל את המתוק שלו ולכן מה שקורה זה לופ שאנשים נכנסים אליו הגורם לצריכה מוגברת של משקאות דיאטטים ולרוב גם צריכה של ממתקים .

ואתם בטוח מכירים את האנשים ששותים דיאט קולה כל היום ולמרות זאת לא מצליחים לרזות .

בנוסף הממתיקים גורמים לנו להשמין ! – איך ?

במעיים שלנו נמצאים חיידקים טובים שתפקידם לשמור על מערכת העיכול , מערכת החיסון שלנו ועוד המון תפקידים שונים בגוף מקושרים אליהם , הממתיקים המלאכותיים פוגעים בפלורת המעי שלנו ומפרים את האיזון בין החיידקים הטובים והחיידקים הרעים , על ידי כך אוכלוסיית החיידקים הטובים העוזרים במניעת השמנה , בפירוק המזון , בשמירה על מערכת החיסונית ועוד נכחדת וגורמת לנו להיות חולים .

מה במקום ? – או להשתמש בסטיביה שהוא ממתיק טיבעי אך טעמו לא תמיד עובר את החיך של כולם , או פשוט להשתמש בסוכר – זה אולי מפתיע את חלקכם אבל עדיף להמתיק עם סוכר שאותו הגוף יודע לפרק מאשר להכניס לגוף כימכלים שגורמים נזק לפלורת המעיים ובכלל לגוף.

ויש עוד דרך לערבב טיפה של סטיביה עם חצי כפית סוכר – כך טעמו של הסוכר מתחזק אך טעם הלוואי לא נשאר.

חטיפי אנרגיה

אחד המוצרים שהשיווק שלו גאוני אך האמת מאחורי המוצר עגומה מאוד ! .

המון הורים שולחים את הילדים עם חטיף אנרגיה לבית הספר ומניחים כי הם נותנים לו מאכל מזין עשיר בויטמינים ובסיבים תזונתיים – אך האמת מאחורי המוצר לא כל כך ורודה , מדובר במוצרים מפוצצים בסוכר בין 3 ל5 כפיות בחטיף אחד , מרביתם מכילים שומני טראנס שהם השומנים הכי גרועים ומזיקים שאפשר להכניס לגוף , כל כך מזיקים שבארצות מסויימות חל איסור להכניסם במזון .

חטיפי האנרגיה האילו מקפיצים את רמות הסוכר בגוף דבר שגורם לשחרור הורמון אינסולין הגורם להורדת הסוכר וגם לאגירת שומנים בעיקר באזור הבטן ובכך למעשה גם גורם להשמנה וגם קפיצת הסוכר בדם גורמת לרעב וצורך במתוק .

מה במקום : ראשית אפשר לשלוח את הילדים עם פירות לבית הספר והרבה פירות . וישנה אפשרות להכין חטיפי אנרגיה לבד שיכולים להשמר הרבה זמן במקפיא – מתכונים לחטיפי אנרגיה אפשר למצוא באתר .

#מזונותבריאים #מזונותשהופכיםאותנולחולים #חיידקימעיים #מיץסחוטטבעי #ממתיקיםמלאכותיים

    34
    1